Fateen Kasandra

















BFF :)



bile kite bebicare mengenai sebuah hubungan , pasti ade seseorg yg akan terlintas si fikiran kite . tak kire laa dalam status kawan atau cinte . seetiap org mesti akan ade SEORANG SAHABAT KARIB . hanya seorang dan yg lain toe sebenaa nyee adalah RAKAN . bile kite da mule anggap seseorg toe as a BFF , kite mesti akan mule letakkan kepercayaan , sayang and semue masalaa kite mesti na share and gtau dye . sebab mase toe , dye laa tempat mengadu , dye laa nyawe , dye laa segale nyee laa . SEGALA GALANYA . semue masalaa mesti akan cter nan BFF and not PARENTS . maybe mase toe rase selese nan seseorg yg sebaye and kite pkir mesti dye yg akan lbey paam bebanding parents an :)

BFF a.k.a BEST FRIEND FOREVER

semue org tau bende toe tapi tade sorg pon yg tao ape makne sebenaa BFF . cukop sekadar dapat kawan yg ley dengaa masalaa then kite akan anggap dye BFF . cube kite pergi depan cermin then tanye aty diri kite sndri , kite neyh ade ke BFF ? kite neyh di anggap BFF ta bg org lain ? cukop layak ke kite utk dapat gelaran toe ?

andai kate laa ade seseorg yg uat statement mengatekan , " AWAK LAA BFF SAYA "
cube pkir balek , kite na jadi BFF yg cm ne ? SETIA ? FAKE ? TALAM DUA MUKA ? CARING ? OR WHAT ? bile org da bagi kepercayaan pade kite , patut ke kite hancurkan ? musnahkan ? bukan senang na uat org syg kite and ta susaa na uat org benci kite . menjaga aty seseorg same seperti menjage selautan buaya dan kite berade di tgh tgh lautan . kalau tesalah langkah , kite yg akan mati . same juge seperti tesepit di dalam duri , tersalah tingkah luka parah , saked dan perit akan kite rase . mase toe nyesal pon ta gune .

aku , mencube mencari seorg RAKAN dan akan menjadi BFF . bukan mudah na cari tapi TAK MUSTAHIL kan . cube cube dan cube akhir nyee pasti akan bejaye . melalui pengalaman , aku selalu menjdai seorg yg BODOH dlm PERSAHABATAN . jujor aku akui bende toe . aku selalu ikod cakap org , jage aty org and balek balek aku gak yg kene tipu , aku gak laa yg buruk , terok . semue aku laa . kadg kadg aku pkir sendiri , kenape naseb aku selalu mcm neyh ?? sampai hari neyh aku ta temui jawapan nyee . setiap ary ade jek masalaa yg datang . seboleh mungkin aku cube utk sembunyi an kesedihan , kesakitan dan masalaa yg aku lalui , yg aku hadapi tapi aku rase aku DAH PENAT :') aku dah penat menjadi seseorg yg SENYUM DALAM KETERPAKSAAN .

orang boley buruk an kite , fitnah kite demi menunjukkan diri dye baek , betol and mulia at org lain . sesungguhnya , LIDAH toe lbey tajam dari mata PEDANG . kalau ikod an aku , aku lbey rela kene bunuh dari dapat KAWAN yg MUNAFIK dalam hubungan . seriously aku cakap , AKU MENYESAL KENAL SESEORANG YANG PERNAH MENJADI BFF AKU DULU . belajaa dari kesilapan dan aku mengakui , KAU KESILAPAN TERBESAR YANG PERNAH AKU ADA !



Monday, February 27, 2012 | Monday, February 27, 2012 | 3 comments
old post / new post