Fateen Kasandra

















if i Die Young :')



KEMATIAN ? sape akan tau bile , atne , bagaimane , dengan sape , pukul bape kite akan MATI . betol tak ? so , kite kene selalu besedie untuk tu semue .

petang petang neyh tetibe aku tepikir , KALAU AKU MATI , ADE TAK ORANG AKAN INGAT AKU ? ADE TAK ORANG AKAN DOAKAN AKU ? ADE TAK ORANG AKAN DATANG ZIARAH PUSARA AKU ? ADE TAK ORANG YANG AKAN TERASE DENGAN KEPERGIAN AKU ? semue nyee bemain main dalam pikiran , bepusing pusing dalam otak . aku TAK MINTAK ORANG RATAPI PEMERGIAN AKU , MENANGIS ATAS KEMATIAN AKU , cukop laa sekadar INGAT AKU DALAM DOA KAMU . itu da memadai dan menggembirekan buat aku . its enough babe :')

usie makin meningkat , dunie pon da semakin tue . bile aku kenang and pikir balek , banyak dose , salah dan silap telah aku uat selame 20 tahun aku idup neyh . kalau aku boley jumpe setiap sorg then besemuke , aku akan luahkan semue yg aku rase . aku na minx maaf di atas setiap satu kesalahan aku . tapi , aku just manusie biase yg ta mampu nak uat bende yg diluar kemampuan aku . memang laa org kate nak seribu daya , tak nak seribu dalih tapi kalau korg sndri agak agak korg ley ke na besemuke nan setiap sorg yg korg penah kenal then minx ampun and maaf ? memang tak laaa kan ? same laa mcm aku gak .

cube korang pikirkan and bayangkan , setiap orang yg gelak ketawe and begembire nan korang toe , betol ke diorg ikhlas bile buat mcm toe ? betol ke dorang akan tetap kekal mcm toe ? aku berani cakap laa yg MEMANG TAKKAN . pasti TAKKAN . kalau mase idup pon mcm toe , kalau kite mati nnti cmne plak ? dorang akan ingt kite and doa an serta sedekahkan Al-fatihah atau sekadar ingt then lupe sebab dorg maseh idup dan ade kawan yg lain . bagi die , kite sekadar mayat busuk yg da tade gune lagi . nauzubillah ~

kehidupan di dunie yg sementare neyh memang uat kite rase gembire , happy , ceria , pesta , party , gelak , tawe tapi bile tibe 1 saat nanti , kite kene hentikan semue toe dan mase toe , dah ta sempat lagi untuk duduk , mengadap qiblat , amek air smbhyg , cium tgn mak ayah , minx ampun dari kedue ibu bape , kuarge , saudare mare , rakan dan semue yg penah hadir dalam idup neyh . mase toe MENYESAL PON TAK GUNA .

coretan sekadar mengingatkan diri sendiri . mungkin aku tak laa cukop baek , tak cukop pahala lagi tapi sekurg kurg nya aku masih ingat agama dan aku maseh sedar salah silap aku . semoge Allah membuka hati aku untuk berubah dan terus besujud pada-Nya .

Andai ditakdirkan aku mati dulu , pergi dulu , menyambut seruan illahi dulu , aku hope mase toe korang da maafkan salah silap aku , dah lupekan semue pekare yg korang ta suke yg aku dah lakukan dekat korang . aku hope korang akan sedekahkan Al-fatihah buat aku , ingat aku dalam setiap doa korang . aku hope sangad . di sini juga aku na cakap yg AKU DAH MAAFKAN SEMUA SALAH SILAP BAGI SESIAPA YANG ADA BUAT SALAH DENGAN AKU . AKU TAK DENDAM , AKU TAK PENDAM . 

jodoh pertemuan di tangan Tuhan . tak kenal usia , tak kenal lelaki atau perempuan . enjoy enjoy jugak tapi ingatlah , kehidupan yang singkat ini mungkin boleh membuat kite menyesal seumur hidup . Salam Sayang :)



Monday, February 13, 2012 | Monday, February 13, 2012 | 1 comments
old post / new post